İkamet Başvuru Süreçleri

İkamet Başvuru Süreçleri 

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı ile T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı arasında 29 Kasım 2023 tarihinde yürürlüğe giren protokol gereği, öğrenci ikamet izni başvurusu yapacak olan öğrencilerin (uzatma dahil), online başvurularını tamamladıktan sonra aşağıda belirtilen belgelerle birlikte randevu tarihini beklemeden en geç 7 gün içinde, Cumartesi ve pazar günleri dahil olmak üzere, "Uluslararası Ofis Koordinatörlüğüne" teslim etmeleri gerekmektedir. 

Dosya teslim gün ve saat aralığı: 

Pazartesi: 14:00-16:00 

Salı: 11:30-13:00 

BELGELER:  

  1. İkamet izni kayıt/ Randevu (başvuru) formu. Online başvuruyu aşağıda yer alan linkten tamamlamanız gerekmektedir: https://e-ikamet.goc.gov.tr/ 

  1. Başvuru formu üzerine yazılacak olan GI ya da LS ile başlayan parmak izi kriminal numarası. Parmak izi verebileceğiniz Müdürlükler aşağıda listelenmiştir. Yanınızda mutlaka Randevu (başvuru) formu, güncel tarihli Öğrenci Belgeniz, orijinal pasaport ve mevcut ikamet tezkereniz olması gerekmektedir.  

*İstanbul İl Göç İdaresi Müdürlüğü  

* Esenyurt İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı  

*Kumkapı Koordinasyon Merkezi,  

*Pendik İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı,  

*Sultanbeyli İlçe Çalışma Grubu Başkanlığı 

Önemli: Parmak izi vermeyen öğrencilerin dosyaları eksik sayılacak olup, ilgili dosyalar ofisimiz tarafından teslim alınmayacaktır.  

  1. Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (resminizin bulunduğu sayfa, geçerlilik ve geçerliliğin bittiği tarihlerinin yazdığı ve son giriş ve çıkışının bulunduğu sayfalar) 

  1. Öğrenci belgesi (Uzatma yapacak olan öğrenciler, transkript belgesi dahil olmak üzere gerekli belgeleri sunmalıdır) 

  1. Mevcut İkamet Tezkere Fotokopisi 

  1. 4 adet biometrik fotoğraf 

  1. Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası) 

  1. Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge 

  • Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi 

  • Uzatma başvurularında yerleşim yeri belgesi ve kendi adına fatura 

  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği (Kira Sözleşmesi ev sahibi ve kiracının noter huzuruna giderek ‘Düzenleme şeklinde’ yapılmış olması gerekmektedir.) 

  • Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge ve kalacağı sürenin ödemesini gösterir makbuz  

  • Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge. Belge barkodlu ve karekodlu değilse Yurt imza sirküleri. 

  • Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü) (Destekleyicinin Türkiye’de yasal kalışının bulunması gerekmektedir.) 

  1. İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz (Vergi Dairesinde ödeme yapılabilir) 

  1. Ulusal Elektronik Tebligat Adresi (UETS) formu 

Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; 18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.) 

İkamet Tezkeresi başvuru dosyasını belirtilen sürede ofisimize teslim etmeyen öğrencilerin, belgelerinin kabul edilmemesi veya ret alması durumları öğrencinin sorumluluğundadır.

BAŞVURU YAP
WHATSAPP